Undersköterska till Fyrklövern äldreboende

Hällefors kommun

Publicerat: 22 april 2025
Stad: Hällefors
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Deltid
Ansök senast: 21 maj 2025

Arbetsbeskrivning

Drömmer du om ett liv nära naturen utan vardagsstress? Välkommen till Hällefors kommun! Här finns inget köande – snabb tillgång till förskola, skola, kulturskola och fritidsaktiviteter. Bo bekvämt och prisvärt i naturskön miljö med ett varierat friluftsliv runt knuten. Här har du nära till allt. Ta chansen att skapa ett lugnare, rikare liv för dig och din familj! Välkommen. Förmåner - Friskvårdsbidrag för att främja din hälsa. - En personlig mentor som stöttar dig under ett helt år. - Internutbildningar och kontinuerlig kompetensutveckling. - Möjlighet till att få hjälp att hitta boende. Beskrivning  Vill du ha ett omväxlande, roligt och meningsfullt arbete? Brinner du för att ge god vård och omsorg till andra? Då är det dig vi söker till Fyrklövern! Fyrklövern är beläget i utkanten av Hällefors och består av två vård- och omsorgsboenden, Fyrklövern Nedre och Övre, fördelat på sju enheter. Din placering blir på Fyrklövern Nedre, avdelning Hagen och Dalen, men du kan vid behov tjänstgöra på andra avdelningar. Vårt mål är att ge vårdtagarna en trygg och värdig tillvaro genom ett personcentrerat och empatiskt förhållningssätt. Samarbete mellan olika professioner är en viktig del av vår verksamhet. Arbetsuppgifter - Ge stöd och hjälp i personlig omvårdnad, påklädning och måltider. - Utföra delegerade medicinska uppgifter och rehabiliterande insatser. - Dokumentera i verksamhetens journalsystem. - Planera och genomföra aktiviteter som främjar vårdtagarnas hälsa och välbefinnande. - Samverka med sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter. - Fungera som kontaktperson för ett antal vårdtagare och samarbeta med deras anhöriga. - Delta i utvecklingsarbete och arbeta förebyggande för hög kvalitet och efterlevnad av rutiner och riktlinjer. Kvalifikationer - Undersköterska med yrkesbevis, - Erfarenhet av omvårdnadsarbete och arbete med demens och kognitiv svikt. - Kunskap om rehabilitering, palliativ vård och personcentrerad omvårdnad. - Erfarenhet av att skapa genomförandeplaner och arbeta utifrån IBIC (Individens behov i centrum). - Grundläggande datorkunskap och förmåga att dokumentera i verksamhetssystem. - Goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt. - Du kan arbeta självständigt och i team, samt är flexibel, empatisk och har god samarbetsförmåga. Meriterande - Specialistutbildning som undersköterska. - Erfarenhet av bemanningsplanering och administrativt arbete. - Finska språkkunskaper. Villkor Vi tillämpar löpande urval, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Arbetstiden är dagtid, kvällar och helger. Provanställning kan komma att tillämpas. Observera: Innan anställning inom äldreomsorgen kan du behöva uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret. Välkommen med din ansökan! Mer om Hällefors kommun I Hällefors kommun finns ett antal förmåner tillgängliga för dig som medarbetare. Bland dessa förmåner ingår extra semesterdagar vid uppnådd ålder, för vissa medarbetare finns även möjligheten att omvandla semesterdagstillägget till ytterligare semesterdagar samt ett förmånligt tjänstepensionsavtal. Dessa förmåner syftar till att skapa en trivsam och förmånlig arbetsmiljö för alla anställda i Hällefors kommun. https://skr.se/skr/tjanster/rapporterochskrifter/publikationer/saghejtilldittkollektivavtal.65598.html För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hällefors kommun använder vi rekryteringsverktyget Varbi. Tänk på att inte lämna känsliga uppgifter, eftersom ansökningen är en offentlig handling. Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Hällefors kommun ingår i finskt förvaltningsområde och har därmed ett ansvar för att värna om det finska språkets ställning, om du har kunskaper inom det finska språket är det extra välkommet.  

Sök jobbet